星期二, 10月 13, 2015

Man & Boy 男人與男孩


今天出清一個星際大戰限量商品,來面交的買家是一個中年把拔
穿著襯衫西褲還掛著員工證,看到我就小跑步過來

I sold a limited Star Wars toy today, the buyer is a mid-aged uncle (a dad i assumed)
He ran to me, wearing an office shirt and employee badge.

我邊打開包裝邊測試給他看,他在旁觀看,興奮又小心翼翼,認真的聽我講解
測試完畢 ,他問我還有沒有多一組,因為他朋友也想要

I opened the box and demonstrated for him, he was so excited and seriously follow my instruction.
Job done, he asked me if i have one more to sell, because his friend want it too.


 

我:「沒有了耶 ,只有這組 」

大叔 :「喔,好吧.... 」

Me: "Sorry, i only have this one"

Uncle:"Oh, okay..."

我懂這種複雜感覺 ,小小失望但卻可以享受待會朋友羨慕的眼光,又有點開心

I knew this kind of complex feeling, disappointed but happy at the same time, because he can enjoy the envy eyes from his friend, he is the only one who owns it!

我小心把包裝包回去 ,親手交給他
大叔露出純真又滿意的微笑離去 ,邊走還盯著手上的盒子....

I packed the toy back carefully, handed over to him.
The guy revealed a pure and satisfied smile, walked back and couldn't stop starring the box

人說的沒錯 :「不管幾歲 ,每位男人心裡都還是住著一個大藍孩 」

People said it right: "No matter what age, there's still a big boy living inside of every men"

看他收到玩具的喜悅神情,我也很開心

It made my day























相關文章 Related Posts:

Star Wars Lightsaber Umbrella 星際大戰光劍雨傘
Chewbacca Flashlight Review 星際大戰秋巴卡手電筒
Star Wars BB-8 Review 星際大戰原力覺醒新鮮開箱
[不推薦] X-Wing Knife Block 刀具組, not Recommanded


沒有留言:

張貼留言